الرئيسية / فنون / دينا الشربيني: مخـطـفتش عمرو دياب من مراته.. الهضبة جالي بمزاجه.. وفضلت ساكته على الهجـــوم سنتين علشان مقولش سرهم

دينا الشربيني: مخـطـفتش عمرو دياب من مراته.. الهضبة جالي بمزاجه.. وفضلت ساكته على الهجـــوم سنتين علشان مقولش سرهم

تعد الفنانة دينا الشربيني إحدى أهم الفنانات في جيلها وأكثرهن موهبة وجماهيرية، ودائما ما تحقق أعمالها الفنية إيرادات عالية جداً وملايين المشاهدات، وشاركت في بطولات العديد من الأفلام والمسلسلات الناجحة بجوار كبار النجوم في مصر والوطن العربي، ولكنها تعرضت لانتقــ ادات كبيرة بسبب ارتباطها بالفنان عمرو دياب

كشفت الفنانة دينا الشربيني عن تعرضها للهــ جوم طيلة عامين بسبب ارتباطها بالفنان عمرو دياب قبل انفــ صالهما مؤخرا.

وخلال لقائها في برنامج ABtalks مع الإعلامي أنس بوخش قالت دينا الشربيني إنها تعرضت للهــ جوم طيلة عامين من قبل الجمهور ونالت اتهــ امات بخــ طف رجل من زوجته وعائلته مع أن هذا الكلام غير صحيح.

وقالت دينا الشربيني: في فترة طويلة أوي مثلًا سنتين في حياتي، مش عايزة احكي القصة ولكن هقول الكلام اللي بيتقال، كان الناس بتقول إني أخدت حد من حد.. ده مكنش حقيقي خالص، والوقت ده صحابي قالوا لي قولي إن الموضوع ده كان خلص من سنين طويلة وإن مفيش حاجة، ولكني قررت متكلمش.


وأضافت دينا الشربيني “اتهــ موني اني خطــ فت جوز واحدة تانية وصحابي قالولي اطلعي وضحي إنهم انفــ صلوا من سنين طويلة لكن قررت إني متكلمتش عشان دي مش حياتي لوحدي كانت حياة 3 أشخاص واحنا كنا أوكيه مع بعض أنا مش على راسي بطحة”.

وعن سبب امتناعها عن الرد لمدة عامين، أوضحت دينا الشربيني قائلة: مش حياتي لوحدي ومكنتش هقدر أطلع اتكلم عن حياة أشخاص، إحنا كنا مع بعض

ومش على رأسي بطحة لأرد على تلك الشــ ائعات، مع إني عارفة إن في ناس كتير كرهــ وني بسبب الموضوع ده اللي هو مش حقيقي.

وأضافت دينا الشربيني: أنا في حياتي عمومًا بسيب اللي يتكلم يتكلم، وناس كتير بتقولي ده غلــ ط، وإني محتاجة أطلع أتكلم، أنا مش عايزة أعمل كده

ولا أركز مع الحاجات القديمة، أنا عايزة أركز في شغلي وأهلي والناس اللي بحبهم، هما دول اللي فارقين ليا وهما دول اللي عارفين دينا تعمل إيه ومتعملش إيه.

عبرت الفنانة دينا الشربيني عن استيــ ائها من ســ رقة النساء لأزواج وأحباب صديقاتهن مشيرة إلى أنها شخصيا عانت من تلك الخيــ انات.

وخلال لقائها في برنامج ABtalks مع الإعلامي أنس بوخش قالت دينا الشربيني ” حاجة وحــ شة جدا انك تخــ طف راجل مرتبط بواحدة تانية لكن مفيش راجل بيتخــ طف إلا لو البنت ساعدته على كدا”.

وأضافت دينا الشربيني “أخــ طر حاجة في الموضوع، إنها بتكون عارفة كل حاجة عنه وبالتالي بيكون سهل بالنسبالها.. أنا مش عارفة ليه الرجالة مش كده زي الستات ودي حاجة مُهيــ نة بالنسبة لينا، لكن مفيش واحدة بتســ رق راجل، كله بييجي بمزاجه”.

وأشارت دينا الشربيني إلى أن هذا الأمر لم يؤثر على علاقتها بأصدقائها ومنحها الثقة لهن مضيفة ” أنا بثق في صحابي، واللي هتخذلني تاني، خلاص، هتطلع من حياتي وخلصنا، صاحبتي ممكن أتضــ ايق عليها أكتر من أي شخص، لأن الصداقة أكتر من الأخوات.

وتابعت دينا الشربيني “أؤمن بالحب من أول نظرة وحبيبة أوي، وأنا عارفه إني من جوا شخص ضعـ يف لما بقعد مع نفسي قلبي خفيف أوي وبتأثر بسرعة وبحب بسرعة.

 

وعشان بكــ ره الضــ عف فباجي على نفسي، والحمد لله أنا أحسن من ناس كتير وكل حاجة بحبها حوليا فلازم استحق ده عشان ميروحش مني.

وأوضحت دينا الشربيني “معنى الحب بالنسبة لي هو الأمان والثقة والحنان وبكــ ره الكــ ذب والخــ يانة في العلاقة، ومفهوم الحب ككل حلو ولكن لما بيبقى الإنسان في علاقة ويحب بجد بيتوجــ ع فده مش بحبه في الحب”.

أكدت الفنانة دينا الشربيني، أن الشعور بالمــ وت والوحدة هما أكثر شيء تخــ اف منهم، وجاء ذلك خلال لقائها ضمن برنامج AB TALKS المذاع عبر موقع يوتيوب.

وقالت دينا الشربيني: بخــ اف من الوحدة والمــ وت، الوحدة أكتر إحساس بيخـــ وفني ومش بحبه، مش عايزة لما أكبر أعيش لوحدي، أكيد هيبقى نفسي في حد ياخد باله مني، لما بشوف حد كبير في السن لوحده مبتمناش أبقى كده، ومفيش حد يتمنى يكون كده.

وتابعت دينا الشربيني في حديثها: إحساس أن حد بيطبطب عليك في مضــ ايقتك ويبقى معاك مهم جدًا، مهما كان معاك أي حاجة في الدنيا ولوحدك عمرك ما هتحس بحلاوتها.

وقال أنس بوخش، في سؤاله لـ دينا الشربيني: لاحظت بكثرة أن النساء يسـ رقن أزواج وأحباب صديقاتهن، وعندما أسمع القصص؛ أجد 90% نساء وليس رجال.. لماذا تســ رق النساء الأزواج؟ ويمكن أن تكون أعز صديقة لكِ؟.

وأضافت دينا الشربيني: ما اتعقَّدتش، ولسه بثق في الناس عادي، أصل مش كل الناس شبه بعض، ومش معقول هيفضل يحصلك نفس الحاجة كذا مرة تاني، وآه المفروض الواحد يتعلم، بس أنا بشوف إن أنا لو ركزت أوي في الحتة دي، مش هيبقى عندي أصحاب بنات بقى، أنا بثق في صحابي، واللي هتخذلني تاني، خلاص، هتطلع من حياتي وخلصنا، صاحبتي ممكن أتضايق عليها أكتر من أي شخص، لأن الصداقة أكتر من الأخوات.

كما تحدثت دينا الشربيني، خلال اللقاء، عن علاقاتها العاطفية، قائلة: حبيت مرتين في حياتي، وللأسف بكرر غلــ طاتي في علاقاتي، ومعنى الحب بالنسبالي، هو الأمان والثقة والحنان

قصة حب عاشها الثنائي عمرو دياب ودينا الشربيني” ضــ ربت بها الأمثال في السوشيال ميديا والوطن العربي، ووصفها الكثيرون بقصص ليالي ألف ليلة و ليلة، وذلك بسبب مشاركة دينا الشربيني أبرز تفاصيل حياة الهضبة عمرو دياب وتأليف أجمل الأغاني لها مثل “أماكن السهر” و”برج الحوت” “زي ما انتي”.

ولكن تفــ اجئ رواد مواقع التواصل الإجتماعي والوسط الفني بانفــ صال الثنائي مؤخرا، دون ذكر أي اسباب، ولكن أكد مصدر مقرب من الثنائي أن سبب الانفــ صال كان رفض عمرو دياب الإنجاب من دينا الشربيني.

وقال المصدر أن سر سعادة عمرو دياب مع دينا الشربيني، هو أن كلا منهما كان متفرغا للآخر، دون وجود أي شيء آخر يمكن أن يشغل أحدهما عن الآخر.

وأوضح المصدر أن دار خــ لاف حاد بين دينا الشربيني وعمرو دياب، والأمر الذي دفعها إلى ترك المنزل ولم يتوصل أي من الطرفين إلى حلول.

السبب الثاني، حسب المصدر المقرب من عمرو دياب، أن عمرو دياب سبق له الإنجاب من زوجتيه الأوليين، المصرية شيرين رضا، والسعودية زينة عاشور

أي أن تجربة الإنجاب ليست جديدة عليه، وأنه جرب من قبل تجربة الأبوة، خــ لافا لـ دينا الشربيني التي لم يسبق لها الإنجاب أبدا، فضلا عن أنه لم يسبق لها حتى ارتداء فستان زفاف في العلن.

السبب الثالث، حسبما يقول المصدر، أن الإنجاب سيقتضي إعلان زواج عمرو دياب ودينا الشربيني رسميا، وهو أمر لم يفعله عمرو دياب ولا دينا الشربيني، إلا للمقربين فقط

ولكن بعيدا عن الجمهور والإعلام، حتى أن عددا من الصحف والمواقع لا تنشر اسم دينا الشربيني بوصف زوجة عمرو دياب بسبب عدم إعلانه رسميا.

ونفى المصدر أيضا معرفته بسبب إخــ فاء أمر زواج عمرو دياب ودينا الشربيني، رغم ظهورهما الدائم معا في العديد من المناسبات، العامة والخاصة.

شاهد أيضاً

شبيهة إلهام شاهين تثير الجدل على السوشيال ميديا.. والجمهور: أختها

تعد الفنانة إلهام شاهين إحدى أهم الفنانات في تاريخ مصر وأكثرهن تميزاً ولها مشوار فني …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.