قصة زوج أمي – الجزء الثاني

ودخلت غرفتي بسرعه وملــ هوفه نفسي اعرف ايه فيها وانا بفتح العلبه لقيت . لقيت جواها مفتاح وورقه ملونه كتبلي فيها دي رقمي الجديد محدش يعرفه غيرك والمفتاح اللي بالعلبه دي مفتاح شقتي الجديد وكاتب العنوان انا استغربت وفضلت الليل
كله افكر طيب هو عايز يعني ***** اعمله وليه *****لي رقمه الجديد وكمان مفتاح شقته انا تعبت من التفكير وروحت نايمه ولما صحيت من النوم لقيته خرج هو وماما للشغل وانا قعده لوحدي فكرت اتصل بيه بس خــ وفت يطلب ***** حاجه والا كدا فضلت ساكته وقولت بلاش اكلمه وكمان خدت
قرار مقولش لماما عشان ماما متته*****ش اني بعمل مشــ اكل لأني شيفاها مبسوطه معاه واستنيت لحد ما رجعوا مع بعض من الشغل وهو اول ما شافني بصلي كدا بابتسامه حسيت انوا كان عايز يقولي حاجه وانا بصيلته وكاني مش فاهمه واخدة كتاب وقعدة بالصاله وماما دخلت اوضتها تغير ملابس الشغل
وهو دخل ********* ياخد شور وبعد شوي لقيته بينهده علي ماما تجيبله ملابس من الدولاب ولسه ماما داخله تجيب له.. قومت انا روحت المطبخ اكمل الاكل بدل ماما وقبل ماما تجيب ليه الحاجه اللي هو عايزها لقيته طالع من ********* وحاطط المنشفه بوسطه اتكسفت انا وقفلت
ستارة المطبخ واستغربت من تصرفه دي اول يعمل من يوم ما ماما اتزوجته ويطلع بالمنظر دي قدامي صبرت لما ماما رجعت المطبخ ولقيتني مسكره الستاره قالتلي ليه قفلتيها هو جو المطبخ نا قص حر أكثر من كدا قولتلها علي
المنظر اللي شوفته من جوزها لقيت ردها عادي جدا وتقولي معلش يا بنتي هو كان مستعجل وعايز يقولي وهو عاملك زي بنته سكت وخبيت عليها قصه المفتاح والرقم
وخلصنا الاكل ورحنا ناكل علي السفره وانا بعمل نفسي ملتهيه بالأكل ومش واخده بالي منه لكن ملاحظه انوا علي فترات بيبص عليا واقول في نفسي هو ايه حصل متغير ليه كدا وبدأت انا اخــ اف منه انا
كنت الاول اعامله بنيه صافيه ومش حاطه حواجز بينا لكن تصرفاته دي والهديه بدأت اقلق واخد حذر منه خلص اليوم وعدي وتاني يوم واحنا بنتعشي راح اتكلم وقال اي رأيكم الجمعه الجايه نروح نقضي اليوم كله في البحر ونتمشي ولسه كنت هقول انا مــ ريضه ردت ماما مفيش مانع حتي نغير جو وبصت عليا
وقالت ولا ايه يا سهيله انا معرفتش انطق رديت عليها اكيد يا ماما أن شاء الله وانا كان نفسي ارفض لأني بصراحه بقيت مش عارفه في حاجه بقيت تخـ نقني كل ما نتقابل وجا يوم الجمعه وجهزت انا الاكل والمشروبات وبعض وطلعنا بسيارة زوج ماما واحنا بطريق بيدردش مع ماما وقولها جبتي لبس البحر معاكي ماما قالت ليه..
لا انا محبش انزل البحر اصلا وكمان سألني قلتله لا وانا مش بخــ اف واستحاله انزل ووصلنا هناك وقعدنا وقضيينا اليوم واحنا راجعين كنت حاسه انوا مش طبيعي زي كل مره نخرج فيها وحسيت انوا هو عمل قصه البحر دي عشان في حاجه
براسه اي هي مش عارفه الا متاكده منه انوا الراجل دي وراه حاجه غــ ريبه ومش مطمنه انا من ناحيته وكمان قلبي حاسس بحاجه ممكن تحصل منه وفعلا اللي كنت بخــ اف منه حصل في يوم كنت قاعده لوحدي اتصل عليا بالرقم .. اللي *****هوله برساله وقالي اسمعي كلامي انا عايز
بس اخد رأيك بالشقه الجديده انا لسه مشتريها وعايز اعملها مفــ أجاه لماما بس قلت استني لما تشوفيها ونعملها مفــ أجاه لمامتك بس ياريت تثقي في كلامي وقفل السكه وانا بقيت في حيره مش عارفه اصدقه والا اصدق عقلي
اللي بيقولي دي بيكدب وبعد تفكير اتصلت عليه ع نفس الرقم وقالتله انا مــ ريضه ومش قادره اخرج خليها ليوم تاني وانا بكلمه حسيته أضــ ايق ***** ولكن
وانا بكلمه حسيته اضــ ايق ***** ولكن بعد ساعه رن عليا وقالي.. مامتك هتتاخر وراح تيجي البيت متأخره عندها عمليات بالقسم بتاعها وانا جبلتك اكل من جاهز من المطعم انزلي خديه
لأني مستعجل عندي طوارئ بالمستشفي معرفتش افكر اعمل اي قفلت الشقه وانزلت اخد منه الاكل زي ما قالي ورحت لقيته واقف قدام العربيه وصلت عنده لقيته بيقولي ..
بدون كلام كتير ونعمل شوشره بالشارع اركبي معايا هنروح المطعم اللي ورانا ناكل وهكلمك كلمتين وعد ***** هرجعك شخص سليم ولا تفكري اني هاخدك باي مكان تاني لقيت نفسي بركب معاه العربيه وطول السكه بيبوصلي كدا واحنا قاعدين ساكنين مش بنتكلم وانا ميته من الخــ ووف والرعــ ب وبقول…..
الجزء الأول من هنا: